Direktlänk till inlägg 18 november 2013

Nätrassel

Av tantord - 18 november 2013 10:54

lördagen gick i nätens tecken som jag fyndigt uttryckte mig. Min sambo skrattade dock inte precis ihjäl sig och det förstår jag för hur kul var det egentligen? jo på förmiddagen satte vi nät runt diverse buskar här så de inte blir totalt uppätna. eftermiddagen var vikt åt hockey. Eftersom vi går dit och hem så blir det även lördagens motion. Det rasslade rejält i näten men till sist gick ju HV segrande ur striden! Gött!

Söndagen blev åter en huvudvärksdag. Nej jag är inte bakis om man inte blir det av vatten. I alla fall kom vi iväg till stugan med två nyinköpta musskrämmare. Som jag har tjatat om i två år att jag ska köpa. Hoppas nu bara de funkar.

Köpte även en ny fågelmatare eftersom skatorna här kommit på en ny lösning. Innan tog de från marken det småfåglarna sprätte ner. Nu tar de ett jätteskutt på kanten så det bara rasslar ut.vill inte ha så mycket frö på backen eftersom två av grannskapets katter brukar ligga på lur under fågelmatarbusken. Behöver ju inte servera dem sparvar på silverfat. Eller snarare talgoxar på planka.

Idag ska jag hämta två barnbarn för lite lek innan den store av dem ska på streetdans.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tantord - 10 december 2013 19:10

[Bild]

Av tantord - 9 december 2013 11:05

Att komma in från telefonen

Av tantord - 4 december 2013 16:00

Den filmen var jag och min sambo på igår. Den var väldigt stark måste jag säga. Har även läst boken och klart blir det inte detsamma det blir det ju aldrig. Besviken? Nej! Filmen träffade mig stundtals som en spark i magen och precis innan den var sl...

Av tantord - 2 december 2013 21:44

Var på återbesök idag på medicin. Får avsluta varanbehandling. Så får man hoppas det inte dyker upp nya tromboser. Ska dock ha kompressionsstrumpa ett tag till. Ett år sa sköterska men doktorn tog inte så hårt på det. Du gör som du vill. Kan gå över...

Av tantord - 30 november 2013 15:57

nej stressad är jag inte ett dugg. Lagt av alla måsten. Dessutom blir jag mer och mer antiköp. man blir helt mållös i  affärerna. Köp slit och släng hette det förut. Nu är det köp släng köp nytt. Klart barnen vill ha lite julklappar men inte alla f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards