Alla inlägg under oktober 2013

Av tantord - 30 oktober 2013 12:53

Har jobbet i natt men då den varit väldigt lugn var det inte lönt försöka sova.

Pratade en stund med mamma i telefon och sen fick jag lust att rensa.

Så nu har jag några lådor jag ska iväg med. En del att skänka en del att slänga.

var hos grannen och knippsade lite på en gran de fällt. Ska ta med till kyrkogården så det blir fint innan helgen.

Sen tillbaka till jobbet för p-möte som ju egentligen heter atp men det får jag inte in i min lilla hjärna.

Igår var jag förresten på hälsokurva. Tog en timme och jag gick egenom besiktningen kan tänka.

Sköterskan sa det är bra att ha lite rumpa ibland. Det apropå de t ska va viss skillnad mellan midjemått och stussmått.

Ha ha man har väl inte getingmidja precis längre. Snarare humlemidja.

Av tantord - 30 oktober 2013 12:53

Har jobbet i natt men då den varit väldigt lugn var det inte lönt försöka sova.

Pratade en stund med mamma i telefon och sen fick jag lust att rensa.

Så nu har jag några lådor jag ska iväg med. En del att skänka en del att slänga.

var hos grannen och knippsade lite på en gran de fällt. Ska ta med till kyrkogården så det blir fint innan helgen.

Sen tillbaka till jobbet för p-möte som ju egentligen heter atp men det får jag inte in i min lilla hjärna.

Igår var jag förresten på hälsokurva. Tog en timme och jag gick egenom besiktningen kan tänka.

Sköterskan sa det är bra att ha lite rumpa ibland. Det apropå de t ska va viss skillnad mellan midjemått och stussmått.

Ha ha man har väl inte getingmidja precis längre. Snarare humlemidja.

Av tantord - 26 oktober 2013 16:26

Känns som om jag är i någon slags barn och ungdomsblogg. Väldigt mycket hästar också. Visst förstår jag att det mest är ungdomar som bloggar men ändå.. Kanske för att jag inte är ute efter någon kategori. Typ stick bak mat träning inte vet jag. Svårt att hitta något kanske för jag inte vet vad jag letar efter.
Idag är der riktigt höstväder i all fall. Skönt att bara kura inne men man blir lite lat. Har kollat runt lite i garderoben. Så det somriga är längst in nu. Nu blir det lite läsning.. Dock inga bloggar.

Av tantord - 25 oktober 2013 15:26

Hm får nog ändra namn till gnällbloggen. Usch ville så mycket idag efter så jobbiga jobbpass. Men se huvudet ville stanna i sängen. Tja och kaffemaskinen bara skrek åt mig när jag skulle fixa kaffe. Gaaah! Nåväl till slut kom jag upp. Har handlat lite och ska väl få ordning på både maskin och mat vad det lider.Skönt att jag är ledig över helgen också i alla fall. Ska försöka koppla av och läsa lite. Frisk luft som visst ska bli full av vatten men det får man väl ta. Förstår om ingen orkar läsa det här. Jag orkar knappt själv. Men om nu någon mot förmodan tittat in och orkat ända till slutet så önskar jag denna fantastiska människa en härlig helg!!

Av tantord - 23 oktober 2013 22:19

Idag hann jag mycket. Lite fix hemma. Till vc för provtagning. Sen till föräldrarnas stuga för lite äppelplock. Vädret var dock inte riktigt på min sida.blöött Torkade äpplen med handduk . Sen blev det humla tungt att bära till bilen. Flås flås!
Men innan det tog jag en tur till skogen och bara njöt av tystnaden. Härligt.
Hem för klädbyte och lunch.
Färden gick vidare till skolan för hämtning av ett stycke barnbarn. En härlig eftermiddag med fika lek shopping och mat. Lämnade hem henne och sen blev det lite kattvisit. En mycket osocial kattdam ville åtminstone ha mat.
Hem för lite umgänge med sambo och nu god natt!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av tantord - 21 oktober 2013 19:21

Ja i alla fall det mesta av den. Blev en halvseg dag på jobbet. Fick bl.a Besök av en ev vikarie extrajobbare. Hoppas hoppas för vi är i skriande behov. Känns som att det där att bli sjuk eller ta ledigt är inte med på kartan. Ryggen höll sig lugn i alla fall. På väg hem hämtade jag nyckel hos min dotter. De skulle flyga till Berlin med farföräldrarna, ja barnens. Ska titta till katten. Hade gärna följt med kändes det som idag men men det blir att jobba på. Hoppas de får det gott i alla fall. Nu gäller fåtöljen för mig

Av tantord - 20 oktober 2013 16:31

En helt slö lång söndag. Blev varken vandring eller äppelplock idag. Beror på en kombination av tråkväder och ett envist ryggont. Precis mellan skulderbladen är det värst. Kommer säkert från nacken. Hade ju inte precis tänkt att detta skulle va en gnäll och ontblogg precis
Väldigt grått ute och då ser man inte de vackra färgerna längre.
Skadar inte heller med en långtråkig dag. Har i alla fall städat i några väskor och lådor. Vi hade med oss del tvätt från landet också men det är ju inte så jobbigt. Det sköter sig mest själv.
I morgon är det jobb som gäller. Blir nog bra

Av tantord - 19 oktober 2013 14:09

Ja så ropade 5-åringen när vi precis blivit föräldrafria igår.Dock var det handspriten han syftade på för att rengöra en mackaper han fyndat ute.Blev en mysig kväll. När lillebror snart ett somnat gick vi lös på glassen och lite Avatar. Övade sen lite luftvändningar. Gick inte så bra för min del. Du måste helt runt mormor ! Jo jag gjorde mitt bästa. Sen vakna lillebror lagom till vi skulle läsa. Så det blev att ligga i barnbarnets säng med lillebror halvsnusande på min mage läsande om Pettssons jul. Man kan ha det sämre.
Idag är vi på landet och fixar lite . Löv som sugs upp med gräsklipparen och städning efter lite hantverk

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards