Alla inlägg under november 2013

Av tantord - 12 november 2013 20:39

En kul utflykt blir det när vi drar till Ullared. Vi jobbar ju oftast själva så der är alltid kul när man träffar jobbarkompisar lite mer än överlappning .
Lite fynd till barnbarnen blev det också.Eller bara hur man nu ser det.
Dock tråkigt körväder med regn och mörker. Tycker man tidvis ser älgar bak var träd. Men endast rumpan på ett förmodat rådjur såg vi.
När jag kommer hem står påsar till i morgon och man orkar bara ta sig en kaffe och halvglo på TV.

Av tantord - 10 november 2013 22:16

Med vandrarföreni gen blev det en härlig vandring i helig skog.
Regnet lyste med sin frånvaro och för en gångs skull var jag lagom varmt klädd.
Lite stress hem och byta om för vidare färd mot mor och far. En trevlig em med smörgåstårta och tårta! Mer än mätt. Lite tv och nu goder natt!

Av tantord - 9 november 2013 16:34

Regn och rusk. Skönt att ha tak över huvudet. Lätt att glömma hur bra man har det. Städat av lite och handlat. Saker jag skulle gjort igår men huvudet ville annorlunda.
Funderar över var all ondska kommer ifrån. Tänk om vi bara kunde acceptera varandra som vi är. Men livet är inte lätt alla gånger.
Kram till alla där ute

Av tantord - 6 november 2013 13:32

Besökt några kyrkogårdar på helgonhelgen. Tid till eftertanke och minnen. Sen får man ägna sig åt de levande. Jobbade för övrigt i helgen så då blev det mest att ladda batterier det lilla man är hemma. Sen blev det besök hos min svärmor på äldreboende nära här. Ja egentligen är hon väl x svärmor men har ju inte någon ny. Inte lätt bli gammal. Pendla mellan att inte veta om ens farmor är död och att flytta till stan så man kan gå på stan....
Igår hämta jag ett barnbarn för lite umgänge på eftermiddagen.
Idag far jag till annat barnbarn som bor lite längre bort. Alltid mysigt

[Bild]

Här väntas besök av hungriga vänner. Eller är månde grannens utbud delikatare ? Ingen som vet.

Av tantord - 1 november 2013 20:07

Ja hela gårdagen försvann i dimman. Försökte få tag i min sjukgymnast men han har väl sportlov eller så. Han ger akupunktur som visserligen inte funkar enligt experter. Jag tror inte heller men ändå funkar det. Tänkte försöka skippa när jag käkar varan men nu ger jag upp!
Idag har jag i alla fall njutit av fika mat och prat hos bästa vännen. Blev lite uppladdad inför helgens jobb.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards